tisdag 11 augusti 2009

Fräsigaste bilen


Under semestern stannade jag en varm dag till på den lokala stormarknaden för att handla lite. På väg till bilen såg jag då den fräsigaste bilen iaf på den här sidan Dalälven. En sliten röd bil av för mig okänt märke men med en airbrushad Hälge som inramning till registreringsskylten. Ett givet Kodak-moment med min halvrisiga mobilkamera. Å naj, det är inte min bil. Jag hade valt Fantomen om jag gjort något liknande. Jag tvivlar dock starkt på att min bättre hälft skulle uppskatta ett sådant tilltag. Hälge är en serie jag aldrig förstått varför folk gillar, den är ungefär lika kul som att se färg torka. Skämten måste ha gått x antal varv nu med tanke på hur länge Hälge funnits. Jag kan iofs tänka mig att han går hem i sko´bygdn bland jägare och annat löst folk. Som sagt, det är iaf en fräsig bakdel, så fräsig att vingen egentligen är helt onödig.

2 kommentarer:

Olle J. sa...

I Gepe får man bland annat läsa Hagbard, i jämförelse med den serien står sig Hälge rätt bra.

Sedan undrar jag lite hur din bättre hälft låter dig blogga så extremt mycket; fru, barn och radhus i andra hand? Börjar likna ett CM-substitut...

Rikard sa...

Hon har börjat prata om en surfgräns så helt friktionsfritt är det inte. Bloggandet går annars mest ut över serieläsandet.

CM har jag förträngt, det finns ingen ersättning för det enda missbruk jag ägnat mig åt :)