söndag 24 maj 2009

En massa sidor med zombies

The Walking Dead av manusförfattaren Robert Kirkman och diverse tecknare har jag både läst och hört mycket gott om. Serien finns dels samlad i ett antal trades och fyra inbundna volymer och två inbuna omnibusar varav den första är slutsåld. Som Simon säger skrivit (!) om så skulle det kosta en hel del att köpa allt som getts ut. Jag hade tänkt köpa de fyra inbundna albumen men när jag såg att denna feting-samling var på gång så väntade jag, nu är den släppt och i veckan landade den på Konna. Den blir något att ha i knät under ljumma sommarkvällar. Visst är den otymplig men det är Bone One Volume Edition också och det gick bra å läsa den. Framförallt ser den snygg ut i seriehyllan. Dessutom finns det inte en massa skisser och annat som det oftast finns till förbannelse i amerikanska samlingsalbum. Oftast är det meningslös utfyllnad som jag gärna sluppit betala för. Ungefär som extramaterialet på en DVD, hur ofta tittar man på det?

1 kommentar:

Jimmy Wallin sa...

Smaken är olika, som tecknare så uppskattar jag (oftast) de skisser som förekommer i många album.
Walking Dead är hur som helst en trevlig bekantskap.