torsdag 9 april 2009

Påskdiet

Eftersom jag ska fira påsken i norra Sverige, i Guldstaden, så insåg jag att det gällde att förbereda en lämplig påskdiet. Grunden i påskdieten utgörs av tre volymer av Monster av Naoki Urasawa, vol 4-6. En fullt normal diet alltså. En annorlunda del av dieten är boken Writers on Comics Scriptwriting med diverse manusförfattare som Grant Morrison och Kurt Busiek liksom Alan Moores Writing for comics. Allt som en del av min idé för att se om jag kan skriva ett vettigt seriemanus under året. Som en bonus till påskdieten, man kana väl kalla det för mitt påskägg kom ju Bild & Bubbla precis innan avfärd. En snabbläddring av numret gjorde att jag slickade mig om munnen. Det verkar vara det klart bästa sedan Bubblan gjordes om. Återstår att se om det är så bra som det verkar. Lite spänning i påsk alltså. Dessutom blev jag glad när jag såg att min lilla blogg var omnämnd i Demervalls annons för Rosenhanes äventyr. Kul att de valt uttrycket kulturgärning som jag verkligen tycker sammanfattar utgivningen. Eftersom det numera finns bredband i den norrländska obygden så kommer jag även att hänga lite på GrapicNovelReporter som jag hittade via Sefs forum. Ser najs ut.

Inga kommentarer: