fredag 5 juni 2009

Snygga omslag 9

Det är rätt sällan som jag verkligen ser framemot en superhjälteserie av den enkla anledningen att jag inte har någon koll på vilka serier som kommer även om jag snappar upp en del på Shazam. En serie som jag däremot ser framemot rejält och som jag skrivit om tidigare är The Marvels Project om formeringen av Invaders. Jag kommer givetvis att vänta på traden men det toksnygga omslaget ovan som jag först såg på just Shazam har jag dreglat över de senaste dagarna och det blir nog att införskaffa det, rama in det och sätta upp det på väggen (vilket min sambo iofs kommer att förhindra). Det är så mycket 30-tal när det är som bäst över omslaget, det är snyggt tecknat och för tankarna till en snygg cirkusaffisch eller en filmaffisch på den tiden då de fortfarande tecknade affischer, som Kurt Degens till Metropolis och Frau im Mond. Om Brubaker har lagt ner sin själ i manuset kan det här bli en helt suverän serie, blir den hälften så bra som det här omslaget är snyggt så är iaf jag nöjd.

Inga kommentarer: