tisdag 10 februari 2009

Brubaker och Epting gör The Marvels Project

På Comic Book Resources finns en längre artikel om ett projekt som egentligen bara kan bli riktigt bra. För att fira att Marvel fyller 70 år (även om namnet Marvel är nyare) så ska teamet bakom Captain America, Ed Brubaker och Steve Epting, göra en serie om de första Marvel-hjältarnas ursprung. Serien kommer delvis att fokusera på Captain America, Human Torch och Sub-Mariner. Den börjar under depressionen och slutar kort efter Pearl Harbor med att Invaders blir en grupp. I det första numret ska man få reda på varför Prince Namor, the Sub-Mariner hatar människor "surface worlders". Ingen historia kommer att skrivas om men en hel del som inte varit känt kommer att komma fram liksom flera mer eller mindre bortglömda tidiga hjältar. Eftersom Steve Epting ska teckna kommer han att lämna Captain America under tiden men Brubaker lovar att någon som är riktigt bra ska fylla hans roll där.

Jag tror verkligen att det här kommer att bli skitbra, man har bara fått glimtar av Captain Americas tidiga historia innan WWII och de andra verkar det inte vara så mycket känt om heller. Att både Brubaker och Epting är med på båten gör att både manus och teckningar kommer att hålla hög klass. När det första numret släpps vet jag inte men jag kommer i vilket fall som helst att vänta på traden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, jag misstänkte att du skulle gilla detta. Jag ser fram otroligt mycket emot det.

Såg du Captain America filmen på TV förresten?

Rikard sa...

Nej jag glömde bort den. Var den något att se?

Anonym sa...

Mmmm... den var väl... intressant. Men det var ändå rätt kul att ha sett den. Man skulle knappast kunna kalla det ett stort episkt mästerverk.