onsdag 15 juli 2009

Filmer på TV med seriekoppling

Imorse var det dags för en av veckans höjdpunkter i morgontidningen. Kommande veckas TV-program. Jag bläddrar alltid igenom tablåerna på de fem stora kanalerna i hopp om att hitta en stumfilmsklassiker jag inte sett eller iaf nåt vettigt. Förhoppningen följs nästan alltid av besvikelse. Kommande vecka, 16/7- 22/7, finns det inga stumfilmer men väl en radda filmer med seriekoppling. Det hela inleds natten mot lördag med Captain America på TV3, den ska tydligen inte vara något mästerverk men den här gången ska jag försöka programmera videon (jo, jag har fortfarande en video). På lördag eftermiddag på TV4 är det Jedins återkomst, Star Wars är ju inte främst förknippat med serier men det har getts ut en hel del som tidningen Stjärnornas krig och Dark Horse ger ut Star Wars-titlar nuförtiden. Natten mot söndag kolliderar sedan He-Man- universums härskare på TV4 och Stålmannen går på en kryptonit på Kanal 5. He-Man minns jag mest för att en kompis hade He-Man figurer men inte jag, jag var lite avis. Jag tyckte He-Man verkade tuff. Jag har dock inte läst några av serierna med He-man vad jag kan minnas. På måndag är det eftermiddagsmatiné med Biffen och Bananen på SVT1. Serien är en klassikerav Rit-Ola som det finns en bra genomgång av på Seriewikin.

Inga kommentarer: