fredag 3 juli 2009

Sommarshopping

Sommaren kan ju verka som en ypperlig tid att läsa serier eftersom man oftast har några veckors semester. Jag har därför shoppat en del i juni. Hellboy volume 2 köpte jag trots att jag inte läst volume 1 än, men jag litar på rekommendationen jag fått. Det tredje testamentet var en höjdare som framgår av inlägget nedan. Yoshihiro Tatsumis epos A Drifting Life har hyllats både här och där och jag kunde inte motstå en tegelsten till ett närmast löjligt billigt pris (182 SEK på Book Depository för 800 sidor). Wimbledon Green har jag varit sugen på sedan Simon säger skrev om Seth. Trots kritiken mot Seths It´s a Good Life If You Don´t Weaken så vill jag ha den också enbart pga den underbara titeln. Monster om massmördaren Johan och Dr Tenmas jakt på honom är bra och nu är jag framme vid volym åtta och nio av 18. Förhoppningsvis ska jag hinna läsa alla titlar under sommaren och då kommer recensioner här. Jag gillar dock att hänga på stranden (enbart för att bada, inte sola) och dit tar jag inte med mina serier för de vill jag ha i fint skick. Dessutom så orkar inte heller jag läsa serier när det är för varmt. En viss tvåårings förkärlek för att leka med vatten gör att serieläsning på dagtid är helt utesluten. Men om det blir ljumma sommarkvällar framöver så ska jag sätta mig i en brassestol och njuta av en god serie och en god öl. Då är livet fint som snus.

Hittade det här via bloggen ComicsAlliance som jag nyss stött på. Följ länken till Atom och se några av barndomens (givetvis beroende på ålder) figurer på film a la Transformers. Rätt kul.

2 kommentarer:

Håkan / Wakuran sa...

Jag kan ha väldigt torr humor, och gillade Wes Andersons "Teddy Ruxpin" och David Lynchs "Koosh Ball". Referensen till "Little Shop of Horrors" var också skön.

Rikard sa...

Jag gillade Alf bäst. Han försökte ju käka upp familjen Tanners katt hela tiden.