torsdag 12 mars 2009

Inget SPX för mig i år

Va, gillar han inte SPX? Varför inte det? Jo, visst gillar jag SPX men oturligt nog kolliderar det med ett uppdrag med jobbet som inte går att tacka nej till. Ett lätt val men lite synd på tajmingen då jag verkligen sett fram emot SPX i år. Dels för att få träffa lite folk jag kommit i kontakt med via nätet och dels för att programmet även i år ser intressant ut. Dessutom så släpps det flera riktigt intressanta svenska titlar i vår och Komika har utlovat att en hel del ska hända i vår. Plus givetivs alla fanzinemakare, det har kommit fram flera riktigt bra tecknare de senaste åren och det hade varit intressant att spana in deras alster. Jag gillar ju vältecknat och är väl därmed en så kallad tuschbög. Ett givet köp hade varit samlingarna från skolorna i Malmö och Gävle. Om du som läser bloggen inte har besökt SPX så rekommenderar jag det verkligen om möjlighet finns. De flesta förlagen brukar dessutom ha väldigt låga priser på sina serier under SPX. Dessutom missar jag vårtrippen till det vackra Skåne som jag planerat. Men SPX10, då är jag där :)

Inga kommentarer: