onsdag 31 december 2008

Gott nytt år!

Hälsningarna duggar tätt nuförtiden i samband med alla helgdagar. Det som är najs är alla ledigheter. Visst är det skönt att ha jobb i dessa kristider men det är så mycket skönare att vara ledig. Serieåret 2008 har varit ett bra serierår. Årets stora höjdpunkt är givetvis Albumförlaget (ja, jag börjar bli lite gaggig) i övrigt har jag framförallt ändrat mitt konsumtionsmönster av serier. När jag började läsa serier på nytt 2006 styrdes jag framförallt av min samlarvurm men när jag nu har alla Corto Maltese, Adelés extraordinära äventyr, Resande med vinden, Peter Pan m.fl så ändrade jag mig till att i stort sett bara köpa serier för att läsa. I år har jag läst lite mer manga, börjat läsa superhjälteserier men utöver det så har jag fortsatt att vara en allätare vad det gäller serier. Min blogg har blivit en tidskrävande men rolig hobby. Jag hade bestämt mig för att jag inte skulle göra som "alla" andra och börja blogga men efter att förgäves ha försökt knåpa ihop en hemsida så gav jag upp och gubben motvalls fick en smäll på käften. Så nu sitter jag i bloggträsket. Jag kan utlova ett lika aktivt bloggande nästa år. Det finns otroligt mycket serier att upptäcka och läsa.

Inga kommentarer: