söndag 15 februari 2009

The Book Depository är inte superbilligt längre utan bara billigt

Smålänningen och serieläsaren i mig fick en smärre chock igår och då var jag ändå lite mosig i hjärnan efter att ha genomlidit en deltävling i schlagerspektaklet, delar av hjärnan hade stängt av för att slippa ta in eländet, vilket borde ha mildrat effekten av att se de nya priserna på Book Depository. Jag hade varit inne och kikat lite i veckan och sett att de bytt utseende på sajten men jag trodde inte att det skulle få så stora följder för priserna. Tidigare har det ju varit närmast löjligt billigt och jag har undrat om de verkligen kan göra några större pengar med tanke på de låga priserna och att det är fraktfritt. Jag passade på att lägga in en beställning på några volymer av Monster som fortfarande var billiga. Andra titlar på min önskelista var betydligt dyrare än för en vecka sedan. Hardcoverversionerna av Pride of Baghdad och Fallen Son hade blivit fyra pund dyrare och alla titlar hade ökat i pris. De flesta titlarna jag kollade var fortfarande billigare än på de svenska nätbokhandlarna men det skiljer inte så mycket längre och några var dessutom avsevärt dyrare. Nu blir det till att gallra lite extra i inköpslistan framöver.

The Walking Dead vol 1 HC ligger först på inköpslistan och sen tänker jag köpa en hel del manga framöver för att komplettera Monster och Phoenix-serierna. Sen blir det givetvis en del svenskt vartefter det släpps intressanta serier.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fan.... Tja, inget roligt varar för evigt. Jag kommer nog köpa mer i butik nu. Bara för att stödköpa lite.