onsdag 18 februari 2009

Serier på bokrean

Som läsare av den här bloggen säkert har förstått är jag rätt ekonomisk av mig. Visst köper jag en hel del serier men jag vill ha dem så billigt som möjligt. På ren svenska är jag en snål jävel. Därför har jag givetvis botaniserat lite i utbudet på bokrean och hittat några riktigt billiga serier. Hos AdLibris finns The Portent för 59 kr och Stora boken om Mumin för 99 kr. De har också lite manga, Lucky Luke och en serie som heter 52 på rean. Förvånande nog har de även del två av Det tredje testamentet på rea. CDON slår till med bl.a. Container av Max Andersson, Cynisk romantiker av Åsa Grennvall samt Röde Orm-samlingen för tokbilliga 29 kr liksom boken om Socker-Conny för samma pris och Anneli Furmarks Jamen förlåt då. Bokus har en hel del manga på rean bl.a. Emma. Annars är det svårt att navigera i deras rea. Vad gäller Bokia och Akademibokhandeln så dimper väl deras kataloger ner i brevlådan när som helst. Irriterande är att serier hos alla hamnar under Humor. Hallå allt är inte Hälge och Elvis. När jag tänker på det blir jag dessutom sur. Sur och snål, vilken jävla kombination.

1 kommentar:

Anonym sa...

Röde orm för 29 spänn är ju osannolikt billigt!