onsdag 4 februari 2009

Nya Serieteket

Var återigen i Stockholm pga jobbet men hann inte förbi Söder denna gång. Däremot hann jag sticka inom Serieteket och köpa Louis Armstrong av Paquet som jag missade att köpa på SPX förra året. Lite annorlunda upplagt album med hela rutor med enbart text men det ser lovande ut och omslaget är riktigt snyggt. Läste på Mikael Sols blogg att de ska öppna ett Waynes Coffe där Serieteket låg tidigare, Serieteket har numera flyttat uppåt och blivit en del av läsesalongen. Det här gör mig sur eftersom 1) Waynes är bland de vidrigaste ställen som finns, oinbjudande för osäkra människor som erbjuder räliga halvfabrikat, ett ställe helt utan själ. Ja, jag hatar Waynes och jo min sambo gillar det så jag får nog snart besöka ett. Och hålla käften. Hon ser mitt gnäll som elitism. Vilket det inte är. 2) Serieteket kändes lite som en hoptryckt del av Läsesalongen, omgivet av pocketar på alla sidor. Svårnavigerat. Inte för att jag har lånat där men jag tyckte det var lättare de gånger jag varit där tidigare och dräglat över utbudet. Jag tyckte Serieteket var stympat. Vilket gör mig lite ledsen. Jag hoppas att Kristiina som är Serietekets hjärta inte är alltför besviken och att hon lyckas göra något bra av det. Det förtjänar hon. Förhoppningsvis kan Serieteket stjäla lite ytor. Förhoppningsvis får de tillbaka den gamla lokalen när folk tröttnat på ytliga fik. Ja, det lär aldrig hända. Fy fan.

Inga kommentarer: