onsdag 26 november 2008

SamlaSerier.nu

Ibland dyker det upp saker på internet som man inte vetat om att man saknar. SamlaSerier.nu är en sån sida. Själv samlar jag bara på Fantomen, jag samlade på Bamse när jag var yngre men när jag kollade in tidningarna på mina föräldrars vind förra året så insåg jag att det nog inte är så mkt till samling längre. Mkt poor och fair :(

SamlaSerier har en imponerade mängd olika titlar och ett mkt användarvänligt system. Det är enkelt att regga vilka tidningar man har och på så sätt snabbt få översikt över samlingen. Innan hade jag stenkollFantan-samlingen men det var ett antal år sedan. Nu litar jag inte längre på minnet vad gäller det. När jag flyttat över alla Fantomen från föräldrarna (de vill gärna att jag gör det) så får jag lägga upp samlingen. Då kan mina papperslistor som inte har uppdaterats på länge förpassas till historiens sophög. Kanske ska jag även ta och regga mina enstaka Tarzan, James Bond och Helgonet m.fl.

Så tack till signaturen Spurre för denna sida. Ett riktigt bra initiativ.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar ju toppenbra om man samlar på svenskt. Men 95 % av det jag har är amerikanska utgåvor. Har hittills inte hittat någon riktigt bra seriekatalog på nätet som är gratis.

Kul som fan att någon tar tag i ett sånt här projekt, även om det tyvärr inte är så intressant för min del.