torsdag 27 november 2008

Vart f-n tar tiden vägen

De e mycke nu. Dagishämtning å lämning. Alldeles för mkt jobb. Städning. Fixa till det renoverade förrådet. Har jag placerat serierna ultimat? Ska jag äntligen sortera de Fantan-tidningar jag har här efter flera års misär. Fy f-n de e mycke nu. Å så blogga.

Blogga tar tid. Blogga är kul. Tiden framför burken kunde jag ägnat åt att läsa serier. Å andra sidan blir det alldeles för mkt slötittande på tv. Å så är det styrketräning för att bygga upp en discokropp, den som inte blir bättre av allt sittande framför datorn.

Farligt, farligt men härligt, härligt

Nåja jag spelar iaf inte CM/FM länge (Championship Manager/ Football Manager för er oinsatta). Det slutade jag med för tre år sedan. Men suget finns, de e som knark. Inte för att jag knarkat men jag har känt ett annat beroende. La ner mer tid på det än unistudierna. Men när Dynamo Ålidhem vann Allsvenskan och MFF Champions League då var det värt det. En kollega hade fastnat för nåt spel som heter Fallout å var sleten idag. Inte bra. Det tar tid.

Så varför gnäller jag. Jo, jag har dåligt med tid att läsa. Känner mig splittrad. Har börjat läsa Starman-omnibusen. Inte så imponerad hittills. Lite trist tecknad och seg historia men det tar kanske sig. Samtidigt lockar Bone å Gus med gänget. Sky Doll är på väg över Nordsjön. Två nummer av filter ligger orörda. Har fått låna en bok som ska vara skitkul, Hjälp jag heter Zbigniew. Läste den litegranna men var på dåligt humör. De e mycke nu. Å de e lätt å gnälla. Du som läst detta splittrade och långa inlägg ber jag ödmjukt om ursäkt. Det ska bli bättring. Weltklasse Serier ska inte förfalla. Så ofta iaf ;)

Inga kommentarer: