söndag 2 november 2008

Serieshopping från Kulturbutik

Genom sajten Prisjakt upptäckte jag nätbokhandeln Kulturbutik som drivs av ett elbolaget Kraft & Kultur. Jag har kollat och de är billigast på i princip alla svenska serier. De har nästan uteslutande svenska serier. Dessutom är det kul att det finns någon nätbokhandel förutom jättarna AdLbris och Bokus att beställa ifrån utan att betala mer, på nätet är priset det enda som räknas. Idag hämtade jag ut postpaketet som innehöll Vimmelgrind 3: Det stora snöovädret av Mats Källblad, Hergés äventyr av Bocquet, Fromental och Stanislas, båda utgivna av Komika. Jakob Nilssons debutalbum Roparen efter en Stieg Trenter-deckare, utgiven av Kartago liksom Charlie Christensens 80-tals serie, Odilou. Tyvärr var Albumförlagets Det tredje testamentet del 2 restnoterad och ska skickas senare. Konstigt och trist eftersom jag såg fram emot den eftersom del 1 Markus eller Lejonet vaknar var riktigt bra. I övrigt kom dock leveransen på utsatt tid så det var inte sista beställningen från Kulturbutik.

Roberto Savianos dokumentära skildring av maffian i Neapel, Gomorra, slank med liksom Övergivna platser två av Jan Jörnmark, den första boken var helt underbar då jag älskar foton av övergivna byggnader med tillhörande info. Kolla gärna in hans hemsida om du också gillar det, man blir så jäkla sugen på att bara ta kameran och ge sig ut till närmaste övergivna byggnad.

Inga kommentarer: