fredag 19 september 2008

Bubblan kom på utsatt datum!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, jag avskyr också alla som sätter en massa utropstecken för att verkligen markera att det är något viktigt!!!!!! Men att Bild & Bubbla kommer på utsatt datum är en skräll som jag inte hade satsat pengar på för två månader sedan.


Omslaget är inspirerat av förra året mest överskattade svenska serie, Drift, som jag recenserat här. Numret inleds med tre kortare artiklar om olika ämnen. Koliks femisex satsning ägnas hela elva sidor vilket känns lite mycket. Alla de tre intervjuade har avbildat Seriefrämjandets ordförande Fredrik Strömberg (jag är fascinerad av hans besatthet att presentera ett porträtt av sig själv, gjort av de han intervjuar, se även förra numret). Dessutom finns en specialtecknad serie efter artikeln. Nåja, det ska bli intressant att läsa mer om tankarna bakom satsningen och vad som kommer framöver. Sedan följer artiklar om japansk skräck, Bamse, japanska sexinstruktionsserier, ett stort antal sidor skisser av Peter Bergting, samtal med och serie av dansken Henrik Rehr. Sedan följer recensioner av album och fanzines.

Jag tycker att numret verkar innehålla en bättre blandning än föregående nummer och framförallt är inte majoriteten av artiklarna skrivna av Fredrik Strömberg utan det är fler olika skribenter i detta nummer vilket är positivt eftersom det blir enformigt när de flesta artiklarna är skrivna av samma person. Nu ser jag fram emot lite trevlig läsning. Någon recension av Bubblan kommer inte eftersom det skulle dröja då jag gillar att dra ut på läsningen och ta en artikel då och då. Dessutom fick jag första numret av Filter av gänget bakom eminenta fotbollsmagasinet Offside så de e mycke nu.

Inga kommentarer: