onsdag 7 januari 2009

Januarishopping

Eftersom det som förväntat inte blev några serier i julklapp så har jag varit väldigt generös mot mig själv så här efter jul. Umbrella Academy har rosats och av bl.a. kritikerna på Amazon utsetts till årets bästa serie så nu var det dags att införskaffa den. Eftersom jag är kär, nästan iaf, i Christophe Blain för tillfället så beställde jag även Isaac the Pirate 2: The Capital, ettan verkar tyvärr vara lite svårare att få tag i så den får vänta lite. Tove Janssons Mumin ges ut på nytt i en underbart vacker utgåva av Alfabeta, jag har inte läst Mumin i serieform tidigare så det ska bli kul. Eftersom jag fått ett presentkort på Discshop eftersom jag aldrig handlar där längre, DVD var min förra last men format byts ju ut hela tiden så jag tröttnade, beställde jag en box med Corto Maltese-filmer för en billig peng. På väg hem från jobbet idag hämtade jag Alltid redo att dö för mitt barn av Johanna Rubin-Dranger som är en del av min läsning som ska leda fram till utnämningen av bästa svenska serie. Dessutom har t.o.m. min sambo lovat att läsa den! Sent ska syndaren vakna.

Inga kommentarer: