fredag 16 januari 2009

Årets Weltklasse: Bästa utländska album

(Trumvirvel) Årets Weltklasse för bästa utländska album går till Chris Blains Gus & His Gang. Det är en fantastisk western-serie fylld av kärlek till genren med underbara teckningar och en lika underbar dialog. Jag är kär! (Konfettiregn av gamla nummer av Marvel-tidningar från 90-talets boom)

Även om Gus släpptes i Frankrike 2007 så räknar jag den som släppt i år eftersom den gavs ut i USA i år, på ett språk jag kan läsa. Jag har annars svårt att dra mig till minnes några större läsupplevelser av album som getts ut i år. Pga föräldraledighet och skralare kassa än vanligt har jag inte köpt så mycket nya album på engelska och tyska i år. Jag har en del jag ska beställa från årsbästalistor jag sett och vad jag läst på andra bloggar men det blir nog ända svårt att överträffa Gus även om den tappade lite på slutet.

Inga kommentarer: